Sunday, May 4, 2008

Salam bertemu Salam Keadilan

Salam buat semua, setelah selesainya PRU12 maka semua pihak mula memperkatakan tentang keadilan. Mulai pada tarikh keramat 08/03/08 semuanya ingin memperlihatkan akan manifesto masing-masing, PAS, DAP, PKR semuanya melaungkan akan perjuangan keadilan yang akan ditunaikan kepada rakyat. Maka terbentuklah akan Pakatan Rakyat.
Disini ingin kami memulai dan membuka tirai blog ini dengan secebis petikan wawancara dengan George Jordac yang menulis buku SUARA KEADILAN - Sosok Agung Ali Bin Abi Thalib R.A.
"............Saya ingin membuktikan kepada dunia melalui buku saya ini bahawa Imam Ali adalah manusia besar sepanjang zaman. Imam Ali bukan hanya anak zaman 1400 tahun yang lalu, tapi anak zaman sekarang dan anak masa depan. Pikiran-pikirannya, petuah-petuahnya, seakan-akan ia hidup diantara kita sekarang ini. Imam Ali bukan hanya milik satu bangsa atau satu agama. Bukan pula milik satu masa atau satu tempat, tapi milik semua bangsa dan semua agama. Milik semua masa dan tempat. Milik semua umat manusia. Semua karyanya, pemikirannya, dan kata-katanya adalah madrasah bagi seluruh generasi."
Bila kita mau membicarakan soal keadilan, semestinya, wajibnya kita rujuk kepada apa yang ada pada Imam Ali, tidak ada tolok bandingnya lagi dalam soal ini iaitu soal KEADILAN.
Keadilan yang dibawa oleh Imam Ali jagatnya adalah manusia dinaungi keadilan Ilahi.
Salam bertemu daripada:
Mohammad Bashir Kassim

No comments: